ארה"ב ובריטניה פתחו במתקפה נרחבת כנגד החות'ים

אתר קול חי No Comments on ארה"ב ובריטניה פתחו במתקפה נרחבת כנגד החות'ים

ארה"ב ובריטניה פתחו הלילה במתקפה נרחבת נגד מטרות של המורדים החות'ים בתימן. בין המטרות שהותקפו, מרכזים לייצור כטב"מים ומחסני נשק. התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב, ספינות וצוללות, נוסף לטילים ששוגרו מהאוויר

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התחממות משמעותית ועליית מדרגה בחזית הדרומית בתימן: ארה"ב ובריטניה פתחו הלילה (בין חמישי לשישי) במתקפה נרחבת נגד מטרות של המורדים החות'ים בתימן. בין המטרות שהותקפו, מרכזים לייצור כטב"מים ומחסני נשק. התקיפות בוצעו באמצעות מטוסי קרב, ספינות, וצוללות, נוסף לטילים ששוגרו מהאוויר.

שר ההגנה האמריקני אוסטין ציין, כי התקיפות כוונו נגד אתרים המשויכים לחות'ים שבהם מאוחסנים כלי טיס בלתי מאוישים, כמו גם טילי שיוט, מכמ"ים, ויכולות מעקב.

מנהיג החות'ים אמר כי "הבירה צנעא ומחוזות אחרים מופצצים על ידי מטוסים אמריקאים ובריטים. המלחמה פתוחה, והאמריקאים והבריטים יתחרטו על תוקפנותם וישלמו מחיר כבד‌‌".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר הלילה, כי ארה"ב ובריטניה, בתמיכת אוסטרליה, בחריין, קנדה, והולנד, ביצעו תקיפות מוצלחות של כמה מטרות של החות'ים בתימן, בתגובה למתקפות של החות'ים נגד ספינות בינלאומיות בים האדום". ביידן הדגיש: "לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים".

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אישר אף הוא, כי חיל האוויר של בריטניה ביצע תקיפות נגד מטרות צבאיות של החות'ים והוסיף, כי בריטניה תמיד תגן על חופש השיט והמסחר, וחיל הים ימשיך לסייר בים האדום במסגרת מבצע רב-לאומי.

בהצהרה משותפת של השניים נמסר: "מטרתנו היא להביא להרגעת המתחים ולהשיב את היציבות בים האדום. לא נהסס להגן על חיי אדם ועל חופש המסחר אל מול האיומים המתמשכים".

בכיר בלשכה המדינית בתימן השיב בתגובה לתקיפות ואמר: "הקרב יעלה על הדמיון ועל הציפיות של ארה"ב ובריטניה, ואלה יצטערו על התוקפנות שלהם, וישלמו מחיר כבד".

גורם רשמי בפנטגון אמר לסקיי ניוז אחר התקיפות בתימן: "לא ניתן לומר שהמבצע נגד החות'ים הסתיים, גודל המטרות הממוקדות יפורסם בהמשך".

מוחמד עבד אל-סלאם, דובר החות׳ים אומר שארה״ב ובריטניה טועות אם הן חושבות שהן ירתיעו את תימן מלתמוך בפלסטין ובעזה. לדבריו, אין שום הצדקה לתוקפנות נגד תימן, שכן לא היה איום על הניווט הבינלאומי בים האדום והערבי, והמתקפות על ספינות ישראליות או אלו הפונות לנמלים הישראליים יימשכו.



0 תגובות